سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 70365
کل یادداشتها ها : 24
خبر مایه


مهندسان توانستند اولین اسلحه واقعی تمام فلزی را با چاپ سه بعدی خلق کنند

چند ماه پیش از اولین اسلحه ای خبر دادیم که کاملاً با چاپ سه بعدی ساخته شده بود. این اسلحهلیبِرِیتور(Liberator) نام داشت و همه اجزای تشکیل دهنده اش از جنس پلاستیک بود. اما این بار صحبت از یک اسلحه کاملاً واقعی است. تمام اجزای فلزی این اسلحه، توسط چاپ سه بعدی، و به روش تف جوشی لیزری و شکل دادن پودر فلزات ساخته شده. این اسلحه که یک کپی از سلاح کمری 1911 است، درست مانند یک اسلحه نیمه اتوماتیک شلیک می کند.

 

این اسلحه توسط شرکت سالید کانسِپتس (Solid Concepts) به صورت کاملاً قانونی ساخته شده. این شرکت در ابتدا یک مدل سه بعدی از سلاح کمری 1911 تهیه کرد، سپس طی مکانیزمی به کمک لیزر، پودر فلز را حرارت داد تا گداخته شود، در نهایت پس از حذف یک سری مواد زائد از روی قطعات، به محصول نهایی خود رسید.

 

مک گوان، یکی از مدیران ارشد این شرکت، در این باره گفته: «ما اقدام به ساخت این اسلحه کرده ایم تا ثابت کنیم فناوری تف جوشی لیزری بر روی فلزات امکان پذیر است... ما با ساخت این اسلحه، از لیبِرِیتور فاصله زیادی گرفته ایم. پرینت سه بعدی دیگر تنها یک سرگرمی نیست». به نظر او سازندگان اسلحه به زودی از این فناوری، به ویژه، برای ساخت قطعات پیچیده و یا سفارشی اسلحه ها، استقبال خواهند کرد.

 

این چاپگرهای حرفه ای در حال حاضر 500 هزار دلار قیمت دارند، و به طور حتم در آینده نزدیک مورد توجه بسیاری از کارخانجات اسلحه سازی قرار می گیرند. به نظر می رسد سرعت پیشرفت فناوری چاپ سه بعدی برق آسا است، رسیدن از اسلحه پلاستیکی با ظاهری شبیه اسباب بازی، به این اسلحه واقعی و فلزی، آن هم در عرض چند ماه، جدی بودن این صنعت نو را نشان می دهد.

 
Techcrunch   منبع





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ